Wracamy do aut nie istniejącej już grupy B. Renault 5 Turbo to auto dziś kultowe. Małe gabaryty, szeroki rozstaw kół, potężny tylny "kapeć" i mocna jednostka napędowa wymagała od kierowcy nie lada sprawności.
Fot. 1. Renault 5 Turbo |
Silnik umieszczony centralnie generował 265 KM, a całość trafiała na tylną oś. W prezentowanym modelu moc została podniesiona do 300KM. W końcowym etapie produkcji pojawił się jeszcze model Maxi 5 Turbo o mocy 350 KM, ale wówczas na trasach prym wiodły już rajdówki z napędem na dwie osie.
Fot. 2. Renault 5 Turbo |
Prezentowany model ma naniesione barwy z rajdu Korsyki 1982 r. Załoga Jean-Luc Therier/Michel Vial nie ukończyła tej imprezy. Rezygnacja na SS14 z powodu defektu silnika. Rajd zwycięża Jean Ragnotti notabene też na Renault 5 Turbo.
Fot. 3. Renault 5 Turbo
Pod tym linkiem Rally Corsica 1982 Natural Sounds w czasie 0:55 jest nasze autko.
|
Silnik: czterocylindrowy, OHV, dwu zaworowy, doładowany
Pojemność: 1430 cm3
Max. moment obrotowy:
Napęd: oś tylna
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, manualna
Fajny modelik, dobre wykonanie! Jednym słowem dobra pozycja w kolekcji! :)
OdpowiedzUsuńDzięki, jest całkiem przyjemny, choć to Ixo gazetkowe. Pozdr.
OdpowiedzUsuńDzięki, jest całkiem przyjemny, choć to Ixo gazetkowe. Pozdr.
OdpowiedzUsuń