I znowu Colin Mc Rae/Nicky Grist. To moja ulubiona załoga. Pamiętam dobrze te szalone rajdowe czasy, kiedy siedziałem przed TV i patrzyłem na tego gościa, który często nie dojeżdżał do mety. Niektórzy zwali go Colinem Mc Crash.
W 1999 roku Colin pozbierał swoje rzeczy i przeniósł się z Prodrive do M-Sportu. Zaczął sie nowy etap w karierze Szkota. Pierwsze dwa rajdy sezonu lipa. Monte Carlo awaria pompy wody - w wynikach Colin po SS13 na 3 miejscu. Rajd Szwecji po równej jeździe zajmując piąte miejsce na SS9 pada silnik.
Fot. 1. Ford Focus RS 02 WRC |
Colin początkowymi niepowodzeniami się nie zraża i w trzecim starcie - Rajd Kenii - odnosi zwycięstwo. Potem poprawia w Portugalii.
Fot. 2. Ford Focus RS 02 WRC |
Ford ma potencjał, ale Colin ma od niego cięższą nogę. Do końca sezonu nie udaje się stanąć więcej na pudle. Ciągłe awarie i trzy dzwony. Na osłodę czwarte miejsce w Tour de Corse.
Fot. 3. Ford Focus RS 02 WRC |
Wróćmy jednak do roku 2002 z którego to pochodzi nasz modelik. Rajd Monte Carlo 70 edycja. ładna jazda Colina, ale niestety tuż za podium - czwarte miejsce.
Fot. 4. Ford Focus RS 02 WRC |
Parę słów o samej miniaturze. Jak przystało na AUTOart jakość jest bardzo dobra. Nawet klatka bezpieczeństwa zajmuje właściwe miejsce (większość modeli ma ją umiejscowioną zdecydowanie za nisko względem dachu). Przyczepić się można do przednich świateł, odbłyśniki reflektorów są dziwnie nisko zamocowane. Podsumowując całość modelik mogę jednak spokojnie polecić.
Fot. 5. Ford Focus RS 02 WRC |
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, szesnasto zaworowy, turbodoładowany
Pojemność: 1998 cm3
Moc: ~300 KM
Max moment obrotowy: 550 Nm
Napęd: 4x4
Skrzynia biegów: sześcio biegowa, sekwencyjna
Film z rajdu Monte Carlo:
Historyczne zdjęcie Colina z Monte:
Fot. 6. Autor NN |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz