wtorek, 18 czerwca 2013

MG Metro 6R4 [Altaya]

Auto grupy B. Wolnossący silnik o pojemności 2991 cm3 i sześciu cylindrach odróżniał to auto od pozostałych w klasie. Rajdówka była niezwykle kompaktowa i totalnie różna od produkowanych seryjnie aut. Było to poniekąd dziecko zespołu F1 Williams GP, którego Austin Rover był sponsorem.

Fot. 1. MG Metro 6R4.
Fot. 2. MG Metro 6R4.
Nadwozie wykonane było z włókien szklanych oprócz stalowych drzwi i aluminiowego dachu. Silnik ustawiony centralnie tyłem do kierunku jazdy.

Fot. 3. MG Metro 6R4.
Sam model jest kiepskiej jakości. Staram się obecnie pozyskać lepszą miniaturę w której będzie więcej detali.
Jeśli zaś chodzi o wyniki załogi Auriol/Occelli, która startowała w Rajdzie des Garrigues w 1986 roku to nie mam zbyt dobrych wieści. Wycofali się po OS7 w wyniku awarii napędu MG Metro.

Zdjęcie archiwalne znalezione w sieci:

Fot. 4. MG Metro 6R4.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz