sobota, 6 kwietnia 2013

Skoda Fabia WRC [IXO]

Skoda, auto naszych sąsiadów, którym udało się utrzymać markę po upadku bloku wschodniego. Założyciele marki (notabene dwóch Wacków) od zawsze miało ciągoty do motorsportu. Do dziś w Mlada Boleslav istnieje oddział sportowy.
Opisywana przeze mnie dziś rajdówka to drugi przedstawiciel mistrzowskiej klasy po wczesniejszym modelu  - Octavi WRC.

Fot. 1. Skoda Fabia WRC
Auto zadebiutowało podczas Rajdu Niemiec w 2003 roku. Obie załogi D.Auriol/D.Giraudet oraz T.Gardemeister/P.Lukander nie ukończyli imprezy z powodu defektów.

Fot. 2. Skoda Fabia WRC
Fabia nie należała do rajdówek, którą można by było wygrywać. Skoda rozczarowywała i po sezonie 2004 w którym zajęła ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów zespół fabryczny wycofał się.

Opisywana Skoda w barwach z Rajdu Monte-Carlo 2005 również nie wyróżniła się czymś wyjątkowym. Francuska załoga  A.Bengue/C.Escudero zajęła dziewiąte miejsce mając ponad 15 minut straty do lidera.

Fot. 3. Skoda Fabia WRC
Jeśli chodzi o jakość modelu firmy IXO to mogę go Wam polecić. Wykonanie jest na bardzo wysokim poziomie. Ze smaczków na pewno można wyszczególnić haki holownicze oraz spinki maski silnika (fot. 3.).

Fot. 4. Skoda Fabia WRC
Dane techniczne:
Silnik: DOHC 5V
Pojemność: 1997 cm3
Moc: 300 KM
Max. moment obrotowy: 600Nm/3500obr./min.
Napęd: 4x4
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, sekwencyjna

Na koniec foto oryginału znalezione w sieci:



3 komentarze:

  1. Mam Skodzinke WRC, tylko z Abrexu i powiem, że ciężko je porównać, choć Ixo chyba tutaj góruje. ;)

    PS. Kupiłem Lancera Kościuszki - czuj się winny mojego pustego portfela. ;D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieją,że chociaż jesteś zadowolony.

    OdpowiedzUsuń